keskiviikko 3. huhtikuuta 2019

Vasen on parempi kuin oikea

Olen oikeakätinen ja näin sen ollessa kipsissä olen väkisin joutunut tekemään asioita vasurilla. Helppoa se ei ole ollut, mutta olen itsekkin yllättynyt kuinka se on onnistunut. Tiskaaminen yhdellä kädellä, lattian siivoaminen, kaupassakäynti ja maksaminen, valjaiden laittaminen kissan ylle, kevyen lounaan tekeminen, leipominen, kauppakassien kantaminen, pyykkien ottaminen pois narulta, pukeminen, vessan siivoaminen... noin muutama asia mainitakseni.

Vasemmalla onistui leipominenkin
Haastavimmat jutut mihin täytyy pyytää apua on hiusten pesu (tai paremminkin pesuaineen laittaminen kädelle), voileivän voitelu ja juuston leikkaus, sekä rintsikoiden pois ottaminen. On niiden laittaminenkin vaikeaa, mutta jollain akrobaatin taidoilla olen senkin saanut onnistumaan.

Ranteeni tosiaankin leikattiin viikko sitten, sillä kipsihoito ei toiminut. Nyt siellä on sisällä jos millasta metallia. Olin koko päivän Tayssissa ja aluksi minulle sanottiin että leikkaus on vasta illalla, mutta onnekseni päivällä sattui olemaan aikaa eikä mennyt liian myöhäiseksi. Tämä olikin ensimmäinen kerta kun puin sairaalanvaatteet ylleni ja makasin sairaalasängyssä. Itse leikkausta ennen sairaanhoitajat ja lääkärit esittäytyivät ja minusta tuntui kuin olisin hypännyt suoraan Ihmeiden tekijät tv-sarjan sisälle, jota olen tässä sairaslomalla katsonut. Kyseinen sarja kertoo Annan sairaalan henkilökunnasta ja minä kuvittelin, että tuo anestesialääkäri on nyt Pekka Aaltonen.

Ihmarit kokoelmani
Anestesialekuri Pekka ja tissitohtori Janne Annan sairaalassa
Muutenkin tuntui hassulta, kun ymmärsin muutaman sanan sairaalaslangia mitä ne lääkärit tuolla käytti, joita on sanottu niin monesti näissä Ihmari jaksoissa. Itse leikkauksen jälkeen en tuntenut lainkaan kättäni ja olo oli kuin Harry Potterilla huispauspelissä, kun ryhmy oli osunut häneen. Vahvojen kipulääkkeiden sekä suklaan avulla olen onneksi selvinnyt eteenpäin.

Leikkauksen loputtua
Eduskuntavaalien ennakkoäänestys alkaa tänään. Vaikken ole mitenkään aktiivinen politiikan seuraaja, niin äänestän kyllä aina valeissa. Pyrin edes vähäsen seuraamaan mitä eri asioita puolueet kannattavat. Tein tänä keväänä neljä eri vaalikonetta, josta viimesimmän kautta löysin minulle sopivan ehdokkan. Puolueina SDP, Vihreät ja Vasemmisto on minua lähinnä ja Vasemmistoa tulen näissä vaaleissa äänesämään. Politiikka on siitä jännää, että kiinnostuin siitä Itse Valtiaat animaatiosarjan kautta. Tarja Halosen ja Paavo Lipposen hahmot olivat sarjassa mahtavia.

                          Iso P ja Iso T Itse valtiaiden Kuningasmusikaalista                                  

Se sarja olikin animaationsa ja vitsiensä takia todella helppo kanava kiinnostua politiikasta, vaikka aikuisille olikin suunnattu. Poliittisia satiirisarjoja olen muuten seurannut suht vähän, mutt viime vuosina Noin Viikon Studio ja Noin Viikon Uuutiset on noussut ihan suosikkisarjakseni. Itseasiassa tykkäsin kovasti, kun yläasteen ysiluokalla ei luettu enään historiaa vaan yhteiskuntaoppia. Kyllä tuleva kiinnostaa enemmän kuin mennyt ja vasen on parempi kuin oikea, ainakin politiikassa.

Paras politiikka mainos joka on tehty.

2 kommenttia:

  1. Voih sun käsi :( Toivottavasti nyt paranisi niinkuin pitääkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan. Arvauskeskuksesta vain ei koskaan tiedä.

      Poista