perjantai 30. joulukuuta 2016

Vuoden muisteloa

Vuoden vaihde on tulossa. Viime vuonna odotin sitä kovasti, sillä vuosi 2015 jäi mieleeni yksistä huonoimmista. 2016 oli paljon parempi kuin 2015. Sillon nimitääin tapahtui paljon hyvää:
- aloitin uudessa työpaikassa
- olen tutustunut monin uusiin ihaniin ihmisiin
- pystyin viettämään kesää, jolloin ei satanut kokoaikaa
- olen pystynyt elämään hetkessä
- olen saanut opiskella alaa mitä rakastan
- valmisuin ensimmäiseen viralliseen ammattiini
- olen avomieheni kanssa muuttanut uuteen isompaan asuntoon
- olen innostunut kirjoittamaan leffa-arvosteluja jälleen
- tein elokuvissa käynnin ennätykseni: 200 elokuvalippu on nyt plakkarissa

Tässä kaikki 200 elokuvalippuani, aina vuodesta 2002 vuoteen 2016
Huonoja juttuja ei paljoa vuoteen 2016 sisältänyt. Ainoana menetyksenä on rakkaan ukkini poismeno, mutta senkin olen jo ehtinyt hyväksyä. Ukki on nyt varmasti paremmassa paikassa, eikä tunne enään kipua.

Valmistuin ammattiin kesällä ja koko kesän sain kivasti tehtyä töitä ja lomailla. Sitten TKL-uusine muutoksineen pilasi kaiken, niin että töitä oli mahdotonta tehdä, kun ei yöllä päässyt Tampereen keskustaan kulkemaan. 5 kipakkaa viestä sain syksyn mittaan laittaa sinne, niin että nyt työnteko taas onnistuu. Mutta ei pahaa, ettei jotain hyvääkin. Ilman tätä paskaa muutosta en olisi hakenut vuoden kestävään koulutukseen (josta saan maksaa opntolainana takasin vielä monia vuosia, mutta väliäkö sillä) jossa saan taas tehdä sitä mitä rakastan.

Jouluesityksessä olin vähän creepynä
Kultturielämää olen viettänyt säntillisesti: Neljää Ruusua tuli keväällä nähtyä, Popedaa ja Yötä kesällä ja nuota elokuvia katseltua. Harmiksen suosikki The 69 Eyes oli paikallisella Klubilla keikalla juuri työiltanani. Harmitti kyllä suuresti. Suuren suosikkini Suomen Huutokauppakeisarin Aki Palsanmäen sain tavata paikallisessa Huutokaupassa, se oli hienoa. Popedan laulajan Pate Mustajärven tapasin Suomalaisessa Kirjakaupassa, kun ostin Patekirjan äitille joululahjaksi. Kyllä äiti oli innoisaan kun sai kirjan oikein Paten nimmarilla.

Huutis Aki
Pate Mustajärvi Tampereen Suomalaisessa kirjakaupassa
Joulun vietin pohjolassa, joka yllätti minut ihanasti valkoisella joulullaan. Olisin ollut niin pettynyt jos lunta ei olisisatanut, mutta sitä olikin reippaasti aattona yli metrin. Se loi minulle kauniin joulutunnelman, jota tarvitsin. Itse juhla oli rauhallinen, joka sisälsi (yllättävän) vähän suklaata ja paljon piirrettyjä. Rentoutuakkin pystyin.
Ulkoilla tarkeni siellä pohjoisessa, olin niin innoissani kun potkuri luisti ja oli niin valkeaa.
Uuden vuoden juhlintaan suuntaan taas tänä iltana anoppilaan, jossa syödään, juodaan, saunotaan ja naatitaan. Huomenna ammuskellaan sitten muutama raketti ja toivotaan, että vuosi 2017 tulisi olemaan parempi kuin edeltäjänsä.
 Hyvää Uutta Vuotta 2017!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti